Мы в соцсетях:

публикации

Публикации

Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Авторы
Год
Тип публикации
Возраст
Язык публикации
Рубрика
Бухаленкова, Д.А., Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
(2022). Связь использования цифровых устройств, качества сна, физической активности и пищевого поведения у дошкольников. Современная зарубежная психология. 2022, 11, 2, 68–80.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
Veraksa, N., Basseches, Michael, Brandão, A
(2022). Dialectical Thinking: A Proposed Foundation for a Post-modern Psychology. Frontiers in psychology,13:710815
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
Veraksa, A., Sukhikh, V., Veresov, N., Almazova, O.
(2022). Which play is better?: Different play types and development of executive functions in early childhood. International journal of early years education, 30 (3), 560-576
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
(2022). What children’s number naming errors tell us about early understanding of multidigit numbers. Journal of Experimental Child Psychology, 224: 105510
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Almazova, O., Sukhikh, V., Colliver, Ye.
(2022). The Relationship Between Russian Kindergarteners’ Play and Executive Functions: Validating the Play Observed Behaviors Scale. Frontiers in psychology,13:797531
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Chursina, A.
(2022). The Effect of Kindergarten Classroom Interaction Quality on Executive Function Development among 5- to 7-Year-Old Children. Education Sciences, 12(5):320
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/5/320/htm
Veraksa, A., Gavrilova, M., Lepola, Janne
(2022). Learning motivation tendencies among preschoolers: Impact of executive functions and gender differences. Acta Psychologica, 228:103647
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691822001627?via%3Dihub
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Gavrilova, M., Kartushina, N.
(2022). Emotion Understanding in Bilingual Preschoolers. Behavioral Sciences, 12(4):115
https://www.mdpi.com/2076-328X/12/4/115/htm
Bayanova, Larisa F., Chichinina, E., Veraksa, A., Almazova, O., Dolgikh, A.
(2022). Difference in Executive Functions Development Level between Two Groups: Preschool Children Who Took Extra Music Classes in Art Schools and Children Who Took Only General Music and Dance Classes Offered by Preschools. Education Sciences, 12(2), 119.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/119/htm
Veraksa, N., Gavrilova, M., Veraksa, A.
(2022). “Complete the Drawing!”: The Relationship between Imagination and Executive Functions in Children. Education Sciences, 12(2), 103.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/103/htm
Veraksa, N., Veresov, N., Sukhikh, V.
(2022). The play matrix: a tool for assessing role-play in early childhood. International journal of early years education, 1-18.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09669760.2022.2025582
Kartushina, N., Mani, N., Alaslani, K. et al.
(2022). COVID-19 first lockdown as a window into language acquisition: associations between caregiver-child activities and vocabulary gains. Language Development Research, 2(1), 1-36
https://lps.library.cmu.edu/LDR/article/id/518/
Veresov, N., Veraksa, A.
(2022). Digital games and digital play in early childhood: a cultural-historical approach. Early years : an international journal of research and development
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09575146.2022.2056880
Ощепкова, Е.С., Картушина Н.А., Шатская, А.Н.
(2022). Особенности построения нарративов у детей в билингвальной среде. Полилингвиальность и транскультурные практики. 2022,19, 1, 6-18.
http://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/30490/20422
Шатская, А.Н., Веракса, А.Н., Фоминых, А.Я.
(2022). Взаимосвязь развития регуляторных функций с физической активностью у младших школьников. Теория и практика физической культуры. 2022, 3, 74-76.
https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48082158
Веракса, Н.Е., Бухаленкова, Д.А., Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
(2022). Взаимосвязь использования цифровых устройств и развития регуляторных функций у дошкольников. Психологический журнал. – 2022, 43, 1, 51-59.
https://ras.jes.su/psy/s020595920018769-1-1
Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
(2022). Сравнение особенностей использования цифровых устройств детьми старшего дошкольного возраста до начала и в ходе пандемии COVID-19. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2022, 2, 110, 30–39. DOI: 10.24412/1997-9657-2022-2110-30-39.
https://sdo-journal.ru/journalnumbers/veraksa-an-chichinina-ea-sravnenie-osobennostej-ispolzovaniya-cifrovyh-ustrojstv-detmi-starshego-doshkolnogo-vozrasta-do-nachala-i-v-hode-pandemii-covid-19.htmlhttps://sdo-journal.ru/journalnumbers/veraksa-an-chichinina-ea-sravnenie-osobennostej-ispolzovaniya-cifrovyh-ustrojstv-detmi-starshego-doshkolnogo-vozrasta-do-nachala-i-v-hode-pandemii-covid-19.html
Veraksa, N., Sheridan, S.
(2021). Las investigaciones actuales sobre las teorías de Vygotsky en Educación Infantil. Morata: Madrid.
Веракса, Н.Е.
(2021). Диалектическое мышление дошкольника (возможности и культурные контексты): монография. Москва: Издательство Московского университета, 222.
Вартиайнен, Д., Кумпулайнен, К.
(2021). Игра с наукой: проявление научной игры в исследовательской деятельности детей. Современное дошкольное образование, 6(108), 70–79.
https://sdo-journal.ru/journalnumbers/vartiajnen-d-kumpulajnen-k-igra-s-naukoj-proyavlenie-nauchnoj-igry-v-issledovatelskoj-deyatelnosti-detej.html
Публикации 81 - 100 из 283
Страницы: