Публикации
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
(2022). Понимание смешанных эмоций в дошкольном возрасте: роль когнитивного развития ребенка. Экспериментальная психология. 2022, 15, 1, 122–138.
Веракса, Н.Е., Айрапетян, З.В., Бухаленкова, Д.А., Гаврилова, М.Н., Тарасова, К.C.
(2022). Методики CLASS и ECERS-R в исследовании качества образовательной среды как предиктора развития регуляции у дошкольников. Теоретическая и экспериментальная психология. 2022, 15, 1, 24-51.
Бухаленкова, Д.А., Алмазова, О.В., Веракса, А.Н.
https://tepsyj.ru/articles/article/1260/
(2022). Связь использования цифровых устройств, качества сна, физической
активности и пищевого поведения у дошкольников. Современная зарубежная
психология. 2022, 11, 2, 68–80.
Бухаленкова, Д.А., Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
(2022). Dialectical Thinking: A Proposed Foundation for a Post-modern Psychology. Frontiers in psychology,13:710815
Veraksa, N., Basseches, Michael, Brandão, A
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
(2022). Which play is better?: Different play types and development of executive functions in early childhood. International journal of early years education, 30 (3), 560-576
Veraksa, A., Sukhikh, V., Veresov, N., Almazova, O.
(2022). What children’s number naming errors tell us about early understanding of multidigit numbers. Journal of Experimental Child Psychology, 224:
105510
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
(2022). The Relationship Between Russian Kindergarteners’ Play and Executive Functions: Validating the Play Observed Behaviors Scale. Frontiers in psychology,13:797531
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Almazova, O., Sukhikh, V., Colliver, Ye.
(2022). The Effect of Kindergarten Classroom Interaction Quality on Executive Function Development among 5- to 7-Year-Old Children. Education Sciences, 12(5):320
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Chursina, A.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/5/320/htm
(2022). Learning motivation tendencies among preschoolers: Impact of executive functions and gender differences. Acta Psychologica, 228:103647
Veraksa, A., Gavrilova, M., Lepola, Janne
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691822001627?via%3Dihub
(2022). Emotion Understanding in Bilingual Preschoolers. Behavioral Sciences, 12(4):115
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Gavrilova, M., Kartushina, N.
https://www.mdpi.com/2076-328X/12/4/115/htm