Мы в соцсетях:

публикации

Публикации

Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Авторы
Год
Возраст
Язык публикации
Рубрика
Методические рекомендации по развитию эмоциональной компетентности у детей дошкольного возраста
Как развивать саморегуляцию у детей дошкольного возраста? Методические рекомендации для родителей и педагогов
Как сделать гаджеты безопасными для дошкольников
Веракса Н.Е., Айрапетян З.В., Гаврилова М.Н., Тарасова К.C.
Взаимосвязь диалектического мышления и понимания эмоций у старших дошкольников // Культурно-историческая психология. – 2022. – Том 18. – № 1. – С. 41–49
Веракса Н.Е., Айрапетян З.В., Бухаленкова Д.А., Гаврилова М.Н., Тарасова К.C.

Понимание смешанных эмоций в дошкольном возрасте: роль когнитивного развития ребенка // Экспериментальная психология. – 2022. – Том 15. – № 1. – С. 122–138

Бухаленкова Д.А., Алмазова О.В., Веракса А.Н.

Методики CLASS и ECERS-R в исследовании качества образовательной среды как предиктора развития регуляции у дошкольников // Теоретическая и экспериментальная психология. – 2022. –   Том 15. –   №1. – С. 24-51

https://cyberleninka.ru/article/n/metodiki-class-i-ecers-r-v-issledovanii-kachestva-obrazovatelnoy-sredy-kak-prediktora-razvitiya-regulyatsii-u-doshkolnikov/viewer
Бухаленкова Д.А., Веракса А.Н., Чичинина Е.А.
Связь использования цифровых устройств, качества сна, физической активности и пищевого поведения у дошкольников // Современная зарубежная психология. –  2022. –  Том 11. – № 2. – С. 68–80
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
Veraksa, N., Basseches, Michael, Brandão, A
(2022) Dialectical Thinking: A Proposed Foundation for a Post-modern Psychology. Frontiers in psychology,13:710815
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.710815/full
Veraksa, A., Sukhikh, V., Veresov, N., Almazova, O.

(2022) Which play is better?: Different play types and development of executive functions in early childhood. International journal of early years education, 30 (3), 560-576

Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.

(2022) What children’s number naming errors tell us about early understanding of multidigit numbers. Journal of Experimental Child Psychology, 224: 105510

Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Almazova, O., Sukhikh, V., Colliver, Ye.
(2022) The Relationship Between Russian Kindergarteners’ Play and Executive Functions: Validating the Play Observed Behaviors Scale. Frontiers in psychology,13:797531
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Chursina, A.
(2022) The Effect of Kindergarten Classroom Interaction Quality on Executive Function Development among 5- to 7-Year-Old Children. Education Sciences, 12(5):320
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/5/320/htm
Veraksa, A., Gavrilova, M., Lepola, Janne

(2022) Learning motivation tendencies among preschoolers: Impact of executive functions and gender differences. Acta Psychologica, 228:103647

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691822001627?via%3Dihub
Bukhalenkova, D., Veraksa, A., Gavrilova, M., Kartushina, N.
(2022) Emotion Understanding in Bilingual Preschoolers. Behavioral Sciences, 12(4):115
https://www.mdpi.com/2076-328X/12/4/115/htm
Bayanova, L., Chichinina, E., Veraksa, A., Almazova, O., Dolgikh, A.
(2022). Difference in Executive Functions Development Level between Two Groups: Preschool Children Who Took Extra Music Classes in Art Schools and Children Who Took Only General Music and Dance Classes Offered by Preschools. Education Sciences, 12(2), 119.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/119/htm
Veraksa, N., Gavrilova, M., Veraksa, A.
(2022) “Complete the Drawing!”: The Relationship between Imagination and Executive Functions in Children. Education Sciences, 12(2), 103.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/103/htm
Veraksa, N., Veresov, N., Sukhikh, V.
(2022) The play matrix: a tool for assessing role-play in early childhood. International journal of early years education, 1-18.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09669760.2022.2025582
Kartushina, N., Mani, N., Alaslani, K. et al.
(2022). COVID-19 first lockdown as a window into language acquisition: associations between caregiver-child activities and vocabulary gains. Language Development Research, 2(1), 1-36
https://lps.library.cmu.edu/LDR/article/id/518/
Veresov, N., Veraksa, A.
(2022) Digital games and digital play in early childhood: a cultural-historical approach. Early years : an international journal of research and development
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09575146.2022.2056880
Публикации 1 - 20 из 176
Страницы: