Мы в соцсетях:

научные публикации

Научные публикации проекта

Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Авторы
Год
Возраст
Язык публикации
Рубрика
Bayanova, L., Chichinina, E., Veraksa, A., Almazova, O., Dolgikh, A.
(2022). Difference in Executive Functions Development Level between Two Groups: Preschool Children Who Took Extra Music Classes in Art Schools and Children Who Took Only General Music and Dance Classes Offered by Preschools. Education Sciences, 12(2), 119.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/119/htm
Veraksa, N., Gavrilova, M., Veraksa, A.
(2022) “Complete the Drawing!”: The Relationship between Imagination and Executive Functions in Children. Education Sciences, 12(2), 103.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/103/htm
Veraksa, N., Veresov, N., Sukhikh, V.
(2022) The play matrix: a tool for assessing role-play in early childhood. International journal of early years education, 1-18.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09669760.2022.2025582
Kartushina, N., Mani, N., Alaslani, K. et al.
(2022). COVID-19 first lockdown as a window into language acquisition: associations between caregiver-child activities and vocabulary gains. Language Development Research, 2(1), 1-36
https://lps.library.cmu.edu/LDR/article/id/518/
Veresov, N., Veraksa, A.
(2022) Digital games and digital play in early childhood: a cultural-historical approach. Early years : an international journal of research and development
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09575146.2022.2056880
Ощепкова Е.С., Картушина Н.А., Шатская А.Н.
Особенности построения нарративов у детей в билингвальной среде. // Полилингвиальность и транскультурные практики. – 2022. – T.19. – № 1. – с. 6-18
http://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/30490/20422
Шатская А.Н., Веракса А.Н., Фоминых А.Я.
Взаимосвязь развития регуляторных функций с физической активностью у младших школьников. // Теория и практика физической культуры. – 2022. – № 3. – с. 74-76
https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48082158
Веракса Н.Е., Бухаленкова Д.А., Веракса А.Н., Чичинина Е.А.
Взаимосвязь использования цифровых устройств и развития регуляторных функций у дошкольников. // Психологический журнал. – 2022. – Т. 43. – № 1. – с. 51-59
https://ras.jes.su/psy/s020595920018769-1-1
Веракса А.Н., Чичинина Е.А.
Сравнение особенностей использования цифровых устройств детьми старшего дошкольного возраста до начала и в ходе пандемии COVID-19. // Современное дошкольное образование: теория и практика. – 2022. – T. 2. – № 110
Colliver, Ye., Veraksa, N.
(2021) Vygotsky’s contributions to understandings of emotional development through early childhood play. Early child development and care, 191(7-8), 1026-1040
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2021.1887166
Veraksa, N., Sheridan, S., Colliver, Ye.
(2021) Balancing child-centred with teacher-directed approaches to early education: Incorporating young children’s perspectives. Pedagogy, Culture & Society, 1-18
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14681366.2021.1955736
Kovyazina, M., Oshchepkova, E., Airapetyan, Z., Ivanova, M., Dedukina, M., Gavrilova, M.
(2021) Executive Functions’ Impact on Vocabulary and Verbal Fluency among Mono- and Bilingual Preschool-Aged Children. Psychology in Russia: State of the Art, 14(4), 66-78
http://psychologyinrussia.com/volumes/index.php?article=9604
Veraksa, N., Airapetyan, Z., Krasheninnikov-Khait, E., Gavrilova, M.
(2021) Associations between emotional scaffolding, classroom quality and dialectical thinking support in kindergarten. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16(5), 2091-2099
https://un-pub.eu/ojs/index.php/cjes/article/view/6224
Veraksa, A., Chursina, A., Gavrilova, M.
(2021) The Effect of Distance Teaching Experiences on Educators’ Attitudes toward Distance Education for Preschoolers. Education Science, 11(10)
https://www.mdpi.com/2227-7102/11/10/650/htm
Veraksa, A., Singh, P., Gavrilova, M., Jain, N., Veraksa, N.
(2021) Russian and Indian Preschool Educators’ Beliefs about Distance Education for Preschoolers. Education Science, 11(12), 814
https://www.mdpi.com/2227-7102/11/12/814/htm
Veraksa, N., Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Säljö, R.
(2021) Exploring the development of executive functions in children in a digital world. European Journal of Psychology of Education
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10212-021-00584-8.pdf
Veresov, N., Veraksa, A., Gavrilova, M., Sukhikh, V.
(2021) Do Children Need Adult Support During Sociodramatic Play to Develop Executive Functions? Experimental Evidence. Frontiers in psychology, 12:779023.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.779023/full
Веракса А.Н., Гаврилова М.Н., Чурсина А.В.
Оценка опыта внедрения ИКТ в образовательную практику дошкольных педагогов. // Ярославский педагогический вестник. – 2021. – Т. 123. – № 6. – с. 186-195.
Веракса А.Н., Алмазова О.В., Ощепкова Е.С., Бухаленкова Д.А.
Диагностика развития речи в старшем дошкольном возрасте: батарея нейропсихологических методик и нормы. // Клиническая и специальная психология. – 2021.– Т. 10. – № 3. – с. 256-282.
Якушина А.А., Асланова М.С., Ларина В.В., Веракса А.Н.
Вклад психологических параметров в осознанную саморегуляцию у подростков, занимающихся научной деятельностью. // Национальный психологический журнал. – 2021. – Т. 4. – № 44. – с. 15-26.
Научные публикации 1 - 20 из 96
Страницы: