Научные публикации проекта
Introducing cultural-historical genetic-analytical model for studying child’s play: the matryoshka principle – situations within situations covered by situations. Early Years, 1–13. DOI: 10.1080/09575146.2024.2365180..
Not EF skills but play with real toys prevents screen time tantrums in children. Frontiers in Psychology, 15:1384424. DOI: 10.3389/fpsyg.2024.1384424.
Comparison of executive functions in Russian and Japanese preschoolers. Frontiers in Psychology, 15:1444564. DOI: 10.3389/fpsyg.2024.1444564.
Preschoolers’ executive function: effect of the duration of preschool attendance and quality of teacher-child interactions. Frontiers in Education, 9:1421037. DOI: 10.3389/feduc.2024.1421037.
Editorial: Education and development in early years from cultural-historical theory. Frontiers in Psychology, 15:1360576. DOI: 10.3389/fpsyg.2024.1360576.
Digital Devices in Life of Modern Preschoolers. Nauka Televideniya—The Art and Science of Television, 20(1), 171–215. DOI: 10.30628/1994-9529-2024-20.1-171-215.
La formación de la acción de medición a partir del contenido de un cuento mágico. CIENCIA ergo-sum, 32. DOI:10.30878/ces.v32n0a9.
Психология и образование в XXI веке: анализ убеждений российских педагогов относительно использования современных психологических знаний на практике. Вестник Санкт-Петербургского университета. Психология, 14(2), 365–384. DOI: 10.21638/spbu16.2024.211.
Переход от букв к слову: к проблеме осмысленности начального чтения дошкольников и первоклассников. Вестник Московского университета. Серия 14. Психология, 47(1), 207–226. DOI: 10.11621/LPJ-24-09.