Научные публикации проекта
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Kovyazina, M.
(2018). Language proficiency in preschool children with different levels of executive function. Psychology in Russia: State of the Art, 11(4),
115–129.
Veraksa, N., Veraksa, A. et al.
(2018). Lev Vygotsky’s cultural-historical theory of development and the problem of mental tools. Papeles del Psicólogo, 39(2), 150-154.
https://doi.org/10.23923/pap.psicol2018.2862
Veraksa, A., Almazova, O., Bukhalenkova, D. et al.
(2018). Features of executive functions development in Moscow and Kazan preschoolers. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 43,
648–658.
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
(2018). Distinct pathways from parental beliefs and practices to children’s numeric skills. Journal of Cognition and Development, 19(4),
345–366.
https://doi.org/10.1080/15248372.2018.1483371
Vasilieva, M., Weber, L., Veraksa, A., Crawford, L.
(2018). A symbolic knowledge of numbers: A window into the early understanding of numeric structure. Bordón. Revista de pedagogía, 70(3),
147-163.
https://www.researchgate.net/publication/326715057_A_symbolic_knowledge_of_numbers_A_window_into_the_early_understanding_of_numeric_structure
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Гаврилова, М.Н., Тарасова, К.C.
(2018). Лексические показатели развития речи у дошкольников с разным уровнем саморегуляции. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2018, 90, 8, 54-61.
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Симонян, М.С.
(2018). Изучение образовательной среды с помощью методики CLASS: теоретические основания и практические перспективы. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2018, 4, 40–49.
Веракса, А.Н., Бухаленкова, Д.А., Якупова, В.А.
(2018). Возможности развития регуляторных функций в игровой деятельности: теоретический обзор. Российский психологический журнал. 2018, 15, 4, 97-112.
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Almazova, O., Martynenko, M.
(2017). Relationship between quality of environment and cognitive development. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 33,
417–426.
Almazova, O., Veraksa, A., Bukhalenkova, D. et al.
(2017). Development features of preschool children with different anxiety levels. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 33, 8–17.