публикации

Публикации

Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Авторы
Год
Тип публикации
Возраст
Язык публикации
Рубрика
Веракса, А.Н., Якушина, А.А.
(2018). Апробация методики «Исследование мысленного представления движений у детей» (Movement Imagery Questionnaire for Children). Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 2018, 1, 70-80.
Попова, Р.Р., Баянова, Л.Ф., Веракса, А.Н., Кочеткова, Е.А.
(2018). Психологические особенности распознавания эмоций у дошкольников при разном уровне культурной конгруэнтности. Психологические исследования. 2018, 11, 61, 6.
http://psystudy.ru/index.php/num/2018v11n61/1624-popova61.html
Веракса, Н.Е., Веракса, А.Н.
(2018). Проблема средств в образовательных программах для детей дошкольного возраста. Педагогика. 2018, 4, 43-50.
https://elibrary.ru/item.asp?id=32856656
Martynenko, M., Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Tarasova, K.
(2018). Preschool classroom quality and children social-emotional development. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, Volume XLIX. — Vol. 49. 2018, 714–723.
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Kovyazina, M.
(2018). Language proficiency in preschool children with different levels of executive function. Psychology in Russia: State of the Art, 11(4), 115–129.
et al. Veraksa, N., Veraksa, A.
(2018). Lev Vygotsky’s cultural-historical theory of development and the problem of mental tools. Papeles del Psicólogo, 39(2), 150-154.
https://doi.org/10.23923/pap.psicol2018.2862
et al. Veraksa, A., Almazova, O., Bukhalenkova, D.
(2018). Features of executive functions development in Moscow and Kazan preschoolers. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 43, 648–658.
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
(2018). Distinct pathways from parental beliefs and practices to children’s numeric skills. Journal of Cognition and Development, 19(4), 345–366.
https://doi.org/10.1080/15248372.2018.1483371
Vasilieva, M., Weber, L., Veraksa, A., Crawford, L.
(2018). A symbolic knowledge of numbers: A window into the early understanding of numeric structure. Bordón. Revista de pedagogía, 70(3), 147-163.
https://www.researchgate.net/publication/326715057_A_symbolic_knowledge_of_numbers_A_window_into_the_early_understanding_of_numeric_structure
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Гаврилова, М.Н., Тарасова, К.C.
(2018). Лексические показатели развития речи у дошкольников с разным уровнем саморегуляции. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2018, 90, 8, 54-61.