Публикации
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
Shatskaya, A., Gavrilova, M., Chichinina, E.
(2023). Voluntariness and type of digital device usage: A study in terms of vygotsky's cultural–historical perspective. Frontiers in Psychology, 14:1111613. DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1111613
https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.1111613/full
Gavrilova, M., Sukhikh, V., Veresov, N.
(2023). Do executive function and family factors predict children’s preference for trendy over classic toys? An experimental investigation. Frontiers in Psychology, 14. DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1190876
https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.1190876/full
Gavrilova, M., Aslanova, M., Tarasova, K., Zinchenko, Yu.
(2023). Russian version of brief2 teacher forms: Validation study in typically developing children aged 5 to 7 years old. Frontiers in Psychology, 14: 1260107. DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1260107.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2023.1260107/abstract
Bukhalenkova, D., Almazova, O.
(2023). Active screen time and imagination in 5–6-years-old children. Frontiers in Psychology, 14. DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1197540.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2023.1253154/full
Bukhalenkova, D., Almazova, O.
(2023). Active screen time and imagination in 5–6-years-old children. Frontiers in Psychology, 14: 1253154. DOI: 10.3389/fpsyg.2023.1197540.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2023.1197540/full
Гаврилова, М.Н., Чичинина, Е.А.
(2023). Динамика развития рабочей памяти у детей в возрасте с 5 до 7 лет в период социальной изоляции: роль экранного времени и количества детей в семье. Вестник Санкт-Петербургского университета. Психология,13(3), 396-410. DOI: 10.21638/spbu16.2023.307.
https://cyberleninka.ru/article/n/dinamika-razvitiya-rabochey-pamyati-u-detey-v-vozraste-s-5-do-7-let-v-period-sotsialnoy-izolyatsii-rol-ekrannogo-vremeni-i/viewer
Веракса, А.Н., Гаврилова, М.Н., Каримова А. И., Солопова О.В., Якушина, А.А.
(2023). Развитие регуляторных функций у дошкольников 4–7 лет: роль продолжительности посещения детского сада. Вестник Московского университета. Серия 14. Психология, 46(4), 60-83. DOI: 10.11621/LPJ-23-39
https://msupsyj.ru/articles/article/10147/
Плотникова, В.А., Бухаленкова, Д.А., Чичинина, Е.А.
(2023). Взаимосвязь предпочитаемых типов цифровых игр и регуляторных функций у детей 6-7 лет. Психологическая Наука и Образование, 28(4), 32–51. DOI: 10.17759/pse.2023280402.
https://psyjournals.ru/journals/pse/archive/2023_n4/Plotnikova_et_al
Чичинина, Е.А., Бухаленкова, Д.А., Чурсина, А.В., Болдырева, А.Я.
(2023). Особенности развития воображения у детей 5–6 лет. Теоретическая и Экспериментальная Психология, 3(16), 108–128. DOI: 10.11621/TEP-23-22.
https://psyjournals.ru/journals/psyedu/archive/2023_n3/Chichinina_et_al
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Чичинина, Е.А.
(2023). Особенности развития воображения у детей 5–6 лет. Теоретическая и Экспериментальная Психология, 3(16), 108–128. DOI: 10.11621/TEP-23-22.
https://tepsyj.ru/articles/article/2404/