Публикации
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
(2018). Проблема средств в образовательных программах для детей дошкольного возраста. Педагогика. 2018, 4, 43-50.
Веракса, Н.Е., Веракса, А.Н.
https://elibrary.ru/item.asp?id=32856656
(2018). Preschool classroom quality and children social-emotional development. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, Volume XLIX. — Vol. 49. 2018, 714–723.
Martynenko, M., Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Tarasova, K.
(2018). Language proficiency in preschool children with different levels of executive function. Psychology in Russia: State of the Art, 11(4),
115–129.
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Kovyazina, M.
(2018). Lev Vygotsky’s cultural-historical theory of development and the problem of mental tools. Papeles del Psicólogo, 39(2), 150-154.
et al.
Veraksa, N., Veraksa, A.
https://doi.org/10.23923/pap.psicol2018.2862
(2018). Features of executive functions development in Moscow and Kazan preschoolers. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 43,
648–658.
et al.
Veraksa, A., Almazova, O., Bukhalenkova, D.
(2018). Distinct pathways from parental beliefs and practices to children’s numeric skills. Journal of Cognition and Development, 19(4),
345–366.
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
https://doi.org/10.1080/15248372.2018.1483371
(2018). A symbolic knowledge of numbers: A window into the early understanding of numeric structure. Bordón. Revista de pedagogía, 70(3),
147-163.
Vasilieva, M., Weber, L., Veraksa, A., Crawford, L.
https://www.researchgate.net/publication/326715057_A_symbolic_knowledge_of_numbers_A_window_into_the_early_understanding_of_numeric_structure
(2018). Лексические показатели развития речи у дошкольников с разным уровнем саморегуляции. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2018, 90, 8, 54-61.
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Гаврилова, М.Н., Тарасова, К.C.
(2018). Изучение образовательной среды с помощью методики CLASS: теоретические основания и практические перспективы. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2018, 4, 40–49.
Алмазова, О.В., Бухаленкова, Д.А., Симонян, М.С.
(2018). Возможности развития регуляторных функций в игровой деятельности: теоретический обзор. Российский психологический журнал. 2018, 15, 4, 97-112.
Веракса, А.Н., Бухаленкова, Д.А., Якупова, В.А.